tisdag 18 mars 2014

Tåhävning och hälgång

I mina hundars fysträning är det otroligt noga att få in styrka i kroppens alla delar. Jag har pilatesbollar, balansplattor, balanskuddar av olika storlek och fan å hans moster.

Men hur var det nu med mina egna fötter, tår och knän. Får de någon uppmärksamhet? Möjligtvis att jag klipper tånaglarna men där är det liksom finito. Mina knän är problematiska och därför tror jag nästan det är en regel utan undantag att de kommer paja när jag sätter fart med långdistanser och tempo om några veckor.

Under en föreläsning i helgen förstod jag vikten av fotstyrka i löpning och därför rotade jag fram en balansplatta likt den på länken nedan. 

Träna fötterna

Här på morgonen har jag alltså kört dessa övningar och sedan gick jag, likt en dåre, hälgång när jag skulle hämta och lämna kaffe i köket. I min värld måste man nämligen effektivisera allt och jag ska börja köra tålyft när jag väntar på röntgen på jobbet. :D Hälgång när jag hämtar patienterna? Nä, jag vill nog ha jobbet kvar ett tag till.

Idag är det nämligen vilodag för i söndags blev det 4,2 km lätt jogg och igår blev det 6 km lätt jogg med 4x 20 sek löpintervaller och 2 min lätt jogg emellan mot slutet.


Här  ses en god anledning till att bränna kalorier i löpningen och sedan göra något kul med kalorierna. Här är från en agilitytävling i Skutskär med Maria Knutas för några år sedan. Solen stekte och vi frossade i glass och kaffe. 

                     Det är livet det! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar